Şili'li Öğrenciler Senatoyu Bastı

Eğitim hizmetlerinde reform için referandum isteyen öğrenciler, başkent Santiago’da eğitim bütçesinin görüşüldüğü senato oturumunu bastı. Öğretim üyelerinin de destek verdiği eylem uzayınca, Milli Eğitim Bakanı Felipe Bulnes toplantıyı terk etti.
Senato eğitim komitesi oturumunu basan öğrencilerin çoğunun lise öğrencisi oldukları gözlendi. Öğrencilerden üçü salondaki masanın üzerine çıkarak “Halk oylaması, şimdi!” yazılı bir pankartı açtı. İşgal sırasında Senato binası dışında barikat kurarak daha fazla öğrencinin girişini engelleyen polis, “Parasız eğitim” ve “Halkoylaması, şimdi” yazılı pankartlar taşıyan yüzlerce öğrenci ve veliyle karşı karşıya kaldı. Protestocuların kuşatması sırasında Senato başkanı, öğrencilere referandum seçeneğini senatoya sunma sözü verdi.
Birçok kentte düzenlenen eylemlerde ise polis tazyikli su ile öğrencileri dağıtmaya çalıştı. 10 kişi gözaltına alındı.
Kamuoyu yoklamalarına göre halkın yüzde 80’i öğrencileri haklı buluyor. Yoklamalarda Devlet Başkanı Sebastian Pinera’ya destek ise yüzde 20’lere düşmüş durumda. 
Kaynak:Evrensel